Skręcona kierownica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gregor-p
    Classic
    • 2012
    • 37

    Skręcona kierownica

    Zamieszczone przez Mihau
    Ale nie ma Octavii heczbek
    liftback :P
  • Cubarius
    Ambiente
    • 2011
    • 148

    #2
    Skręcona kierownica

    Witam,

    szukalem tematu wczesniej, ale jakos mi nie pasowal zaden. Mam skode, robione gumy na stabilizatorach, amorki sprawdzone ponad 75 % sprawnosci, nie byl bity, nowe 4 opony, wywazanie 4 razy i zrobiona zbieznosc na komputerze, a przedtem domowym sposobem. Auto ma lekko skrecona kierownice w prawo i sciaga go troche do prawej. Odczucie dziwne. Pytanie czy jak robili zbieznosc a prosilem tez o sprawdzenie geometrii to mogli mi tylko sprawdzic zbieznosc a geometria zostala zla? Drugie na moj rozum (nie znam sie, wiec nie krzyczcie) nie mozna jakos przesunac ustawienia kol w lewo, zeby kolumna poszla w lewo i kierownica tez w lewo. Dziekki temu auto jechaloby na wprost i kierownica bylaby prosto? Irytuje mnie delikatnie "dociskanie" kierownicy do lewej, zeby trzymala skoda jazde prosto. Po prostu czuje, ze dla niej ten luz co w normalnej kierownicy jest jak jedzie sie prosto u niej jest jak kierownica jest lekko w prawo Dzieki za pomoc i prosze nie smiejcie sie ze mnie, ale na dluzszym dystansie to wkurza Pozdrawiam
    Aby zawsze dotrzeć do celu...

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      u mnie jak robili zbieżnosć i geometrię kół też krzywo usawili kierownicę, podjechałem na poprawkę i nie wiele to dało więc odręciłem kierownice i przestawiłem o jeden ząbek :szeroki_usmiech
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Cubarius
        Ambiente
        • 2011
        • 148

        #4
        no mozna tak zrobic, ale mi przy tym sciaga do tej prawej, a juz mi mechanik probowal przestawic, ale to wygladalo jeszcze gorzej
        Aby zawsze dotrzeć do celu...

        Komentarz

        • irek854
          Classic
          • 2007
          • 18

          #5
          Mam podobny problem od dłuższego czasu, z tym że u mnie była delikatna stłuczka (ubity zderzak + reflektor). Nie wiem czy to miało wpływ ale mniej więcej od tego czasu kierownica jest delikatnie skręcona w prawo i auto ciągnie w prawo. Jak wyprostuję kierownice auto jedzie prosto.

          Ostatnio było robione całe zawieszenie razem z drążkami i końcówkami, wahacze i kolumny proste, zbieżność i geometria ustawiane wielokrotnie. Kilku mechaników już rozłożyło nad tym ręce, w ASO jak robiona była geometria to też niczego się nie dopatrzyli.

          Ja problem rozwiązałem w ten sposób że w lewe koła daję nieco mniej powietrza niż w prawe i auto jedzie prosto.

          Komentarz

          • Cubarius
            Ambiente
            • 2011
            • 148

            #6
            irek854

            No wiem, ze niby tak mozna, ale wolalbym, zeby mi ja naprostowali. Nie wiem czy przy ustawianiu zbieznosci da sie tak zrobic. A moze rzeczywiscie gdzies byla puknieta A nie ma takiej opcji, zeby calosc tak troche w lewo przekrecic :lol:
            I wtedy byloby lepiej. Bo mi mechanik niby przestawil, ale to od razu byla taka przestawka, ze jeszcze gorzej kiera wygladala
            Irek854, a to mniej powietrza to ile dajesz? I kierownica robi sie prosto?
            Aby zawsze dotrzeć do celu...

            Komentarz

            • -shadow-
              Drive
              • 2009
              • 93

              #7
              Też miałem podobny problem i okazało się że sworzeń wahacza był do wymiany. Po wymianie i zrobieniu zbieżności wszystko jest OK. A powód całej zaistniałej sytuacji był prosty...nasze piękne drogi a raczej gęsto "upakowane kratery księżycowe"...

              Komentarz

              • Cubarius
                Ambiente
                • 2011
                • 148

                #8
                U mnie ponoc jest sworzen OK, ale pytanie. Czy ustawienie zbieznosci moze spowodowac, ze kola wroca na wlasciwy tor, a kierownica do poziomu?
                Aby zawsze dotrzeć do celu...

                Komentarz

                • ahmed799
                  RS
                  • 2009
                  • 6871
                  • Ford

                  #9
                  Cubarius, jak bylem ostatnio ze swoja skodzina na zbieżności to Pan poprosił zebym usiadł za fotelem kierowcy i ustawil kierownice na prosto. Nastepnie ja zablokowal i zabral sie do ustawiania zbieżnosci. Wszystko jest jak powinno być.

                  филип
                  Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                  Komentarz

                  • Cubarius
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 148

                    #10
                    ahmed799, no i tak chyba zrobie, bo co z tego, ze w FeuVert powiedzieli, ze zrobione, a aut musialemzostawic skoro i tak mi auto jechalo do prawej i kierownica byla nadal skrecona. Co z tego, ze mieli komputer jak nie wiem czy to dotyczylo mojego auta, a stowke skasowali mowiac, ze geometrie niby tez ustawili. Dzieki moze sie uda jak pojade i tak zaproponuje

                    [ Dodano: Sro 25 Maj, 11 17:54 ]
                    auto chodzi mi jak pszczola, no prawie i tylko ta kierownica mnie wkurza i to sciaganie, a znalezc dobry zaklad to troche jak gra w ruletke
                    Aby zawsze dotrzeć do celu...

                    Komentarz

                    • ahmed799
                      RS
                      • 2009
                      • 6871
                      • Ford

                      #11
                      Cubarius, w bydgoszczy jest jedna stacja gdzie ustawiaja super zbieżność. W ogole to dziadek robil przy mnie wszystko. Wyjasnil jakie sa tolerancje itp. Na koniec dostalem wydruk z komputera i powiedzial ze mam troche pojezdzic i przyjechac znowu na sprawdzenie ktore jest za free. Wiec jeszcze sa rzetelni ludzie w swoim fachu.

                      филип
                      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                      Komentarz

                      • Cubarius
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 148

                        #12
                        Filip,

                        w Bydgoszczy to wlasnie kupilem auto i pojechalem gdzies w okolicach Wojska Polskiego w takim podworzu Stacja Diagnostyczna starszy facet powiedzial, ze wszystko OK, no ale chyba nie do konca wszystko OK Pojade gdzies tu u siebie i nie zostawie auta tylko bede sie przygladal
                        A swoja droga widze, ze Kolega zostanie ojcem niedlugo. Ja w tej samej sytuacji tyle, ze okolice 19 pazdziernika, czyli mniej niz 5 miesiecy, wiec gratuluje. Stad wlasnie padlo na Octavie kombi plus gaz, wiec zobaczymy Pozdrawiam
                        Aby zawsze dotrzeć do celu...

                        Komentarz

                        • ahmed799
                          RS
                          • 2009
                          • 6871
                          • Ford

                          #13
                          Cubarius, pisalem o stacji diagnostycznej vis a vi galerii pomorskiej. Zobacz jeszcze u siebie w Poznaniu moze trafisz na jakiegos specjaliste ale i tak pilnuj i patrz co robi. Pamietaj ufaj ale kontroluj .
                          Termin porodu to widze jakies 14 dni roznicy mamy wiec moze jakies wspolne pepkowe zrobimy :diabelski_usmiech
                          Autko kupiles w sam raz dla rodzinki jeszcze do tego silnik ktory jest bezobslugowy praktycznie. Takze zycze szerokosci i bezawaryjnosci

                          филип
                          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Zamieszczone przez Cubarius
                            U mnie ponoc jest sworzen OK, ale pytanie. Czy ustawienie zbieznosci moze spowodowac, ze kola wroca na wlasciwy tor, a kierownica do poziomu?
                            trzeba idealnie ustawić kierownice i wtedy jeszcze raz ustawić zbieżność, na ogół mechanicy nie chcą tego poprawiać bo trzeba od początku zakładać przyżądy i jest przy tym trochę roboty, po za tym ciężko idealnie ustawić prosto kierownice jak jest trochę skrzywiona względem kół gdy auto stoi na warsztacie, co innego podczas jazdy
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • fabia2
                              Rider
                              • 2008
                              • 260

                              #15
                              A tak z ciekawości, to sprawdzał Wam ktoś kiedyś zbieżność tylnych kół, bo ona wbrew pozorom też ma tu znaczenie.
                              Teoretycznie jest nieustawialne coś takiego w OI (belka), jednak poluzowanie śrub i młotek zawsze dają jakieś tolerancje ustawienia.
                              Ustawiałem swego czasu geometrię 10 razy dziennie, i owszem, walka z kierownicą zdarza się niemal zawsze, ale praktycznie zawsze da się to dobrze ustawić.
                              Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Zamieszczone przez fabia2
                                A tak z ciekawości, to sprawdzał Wam ktoś kiedyś zbieżność tylnych kół, bo ona wbrew pozorom też ma tu znaczenie.
                                Teoretycznie jest nieustawialne coś takiego w OI (belka), jednak poluzowanie śrub i młotek zawsze dają jakieś tolerancje ustawienia.
                                Ustawiałem swego czasu geometrię 10 razy dziennie, i owszem, walka z kierownicą zdarza się niemal zawsze, ale praktycznie zawsze da się to dobrze ustawić.
                                Każda firma ma pracowników, lepszych i tych gorszych, w większości pracownicy mają w dupie całą robotę, pracują bo muszą zarabiać tak jak każdy z nas i stąd te niedociągnięcia praktycznie w każdej dziedzinie usług :roll:

                                Wiadomo ze się da ustawić dokładnie tak jak ma być tylko trzeba mieć na to czas i chęci :szeroki_usmiech
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • irek854
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 18

                                  #17
                                  U mnie była ustawiana zbieżność w ASO właśnie z przodu i z tyłu i koleś też blokował kierownicę. Niby wszystko było w granicach tolerancji zanim cokolwiek zrobił ale jak już skasowali za usługę to kazałem im ustawić tak dobrze jak tylko się da, niestety nie pomogło i nie doszukali się niczego co można było znaleźć bez rozbierania auta.

                                  Auto ciągnie cały czas ale nie ścina opon ani nic. Właśnie dziwne to jest bo w moim przypadku muszę tylko kierownicę manualnie rękami trzymać na zero i auto jedzie prosto. Jak puszczę to kierownica minimalnie odbija w prawo i auto ciągnie.

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez irek854
                                    U mnie była ustawiana zbieżność w ASO właśnie z przodu i z tyłu i koleś też blokował kierownicę. Niby wszystko było w granicach tolerancji zanim cokolwiek zrobił ale jak już skasowali za usługę to kazałem im ustawić tak dobrze jak tylko się da, niestety nie pomogło i nie doszukali się niczego co można było znaleźć bez rozbierania auta.

                                    Auto ciągnie cały czas ale nie ścina opon ani nic. Właśnie dziwne to jest bo w moim przypadku muszę tylko kierownicę manualnie rękami trzymać na zero i auto jedzie prosto. Jak puszczę to kierownica minimalnie odbija w prawo i auto ciągnie.
                                    przejedz sie lewym pasem jezdni, bo może sie wtedy okazać ze sciąga cię w lewo :wink:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • tomus7
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1896
                                      • Peugeot

                                      #19
                                      Człowiek wymyślił człowiek napwmno zrobi. Są mechanicy i tzw szkolone małpy :diabelski_usmiech
                                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                      Komentarz

                                      • irek854
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 18

                                        #20
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        Zamieszczone przez irek854
                                        U mnie była ustawiana zbieżność w ASO właśnie z przodu i z tyłu i koleś też blokował kierownicę. Niby wszystko było w granicach tolerancji zanim cokolwiek zrobił ale jak już skasowali za usługę to kazałem im ustawić tak dobrze jak tylko się da, niestety nie pomogło i nie doszukali się niczego co można było znaleźć bez rozbierania auta.

                                        Auto ciągnie cały czas ale nie ścina opon ani nic. Właśnie dziwne to jest bo w moim przypadku muszę tylko kierownicę manualnie rękami trzymać na zero i auto jedzie prosto. Jak puszczę to kierownica minimalnie odbija w prawo i auto ciągnie.
                                        przejedz sie lewym pasem jezdni, bo może sie wtedy okazać ze sciąga cię w lewo :wink:
                                        Jeździłem prawym, lewym, przodem i tyłem, środkiem i w poprzek i zawsze ciągnie.

                                        Komentarz

                                        • EŁ
                                          L&K
                                          • 2004
                                          • 1168
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                          #21
                                          jak ktos tu juz wspomniał wczesniej problem może leżec w zbieżności tyłu......jest to bardzo czesta przypadłośc octavii I niestety wielu mechaników ustawiających zbieznośc wogule to pomija bo teoretycznie jest nieustawialne. Bardzo czesto fabrycznie zbieznosc tyłu juz jest skopana ale ogólnie przód jest ustawiony odpowiednio do tyłu i auto prowadzi sie poprawnie, po ustawieniu przodu tak jak powinien być na dobrym sprzęcie zaczynają wychodzić takie własnie problemy. Problem rozwiązuje kumaty mechanik od geometrii + klucz+ młotek .

                                          Jako ciekawostkę mogę dodac ze u mnie w O1 była ustawiana i zbieżnosc tyłu i pochylenia przednich kół mimo że teoretycznie są nieustawialne :szeroki_usmiech

                                          Komentarz

                                          • robak013
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 101

                                            #22
                                            Dołącze się do tematu, ostatnio byłem sprawdzić stan amortyzatorów i przy okazji dodatkowo na wydruku było
                                            "Kontrola wstępna geometrii kół" i wyszło
                                            Oś przednia: + 1 m/km Oś tylna: + 20 m/km
                                            Zbiez nie prawidłowa
                                            co to są za wartości i co oznaczają

                                            Komentarz

                                            • misiek^wro
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 8321

                                              #23
                                              Cubarius, tak jak napisal kolega Eł - zbieznosc tylu. Pierw skontroluj, czy wogole zajmuja sie tylnia belka, czy standardowo ja zlewaja. Tam sa 4y sruby czy 6, ktorymi sie ja ustawia i czesto wlasnie to ona jest winna sciagania auta.

                                              Inna sprawa to opony i felgi - jestes pewien, ze nie masz wyazbkowanych opon i krzywych felg?

                                              Sprobuj dorwac jakis kpl kolek na podmiane.
                                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                              Komentarz

                                              • Cubarius
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 148

                                                #24
                                                raz w prawo raz nie

                                                Ustawilem zbienzosc po raz wtory i w koncu kierownica jest ok gosc sie przylozyl, ale po jakims czasie auto znowu do prawej ciagnelo. Wymieniliem sprezyny, bo lekko prawy przod siedzial no i z nadzieja ruszylem dalej. JAksi czas ok pozniej zwou to samo. Sprawdzilem znowu zbieznosc WSzystko OK. Zauwazylem, ze teraz dzieje sie cos takiego. Prosta droga A2 no mysle, ze prosta. Jade pewien odcinek jedzie prosto, za chwile sciaga do prawej i za chwile znowu prosto. Parking Auchan - jazda na wprost. To samo raz sciaga raz nie. Zauwazylem tez cos takiego, ze stojac i krecac kierownica (wiem, nie powinno sie za bardzo tego czynic) cos skrzypnie przy mocniejszym skreceniu. JAkby w kolumnie. I teraz moje pytanie, bo na formum byly takie propozycje. Czy jest mozliwe, ze jak sa krzyzaki czy jak tam sie to fachowo nazywa na laczeniach w kolumnie moze byc luz i auto w zaleznosci jak chce raz trzyma prosto a raz w prawo TYLKO W PRAWO. Co moglem wymienilem zostal tylko sworzen, ktory ponc jest dobry (oba) Czasem takie wrazenie, ze niby trzymam keirownice, a auto na prawo

                                                [ Dodano: Pon 27 Cze, 11 19:53 ]
                                                Geomatria calego auta ok, opony 4 x nowki - wedlug stacji x 2 i mojego mechanika nie byl bity
                                                Aby zawsze dotrzeć do celu...

                                                Komentarz

                                                • SKODAJACK
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 132

                                                  #25
                                                  Koledzy - ja mam ten sam problem. Autko nowe (listopad 2010) - od początku "zboczone" w prawo. Byłem już 3 razy w ASO (Tarnów, Wa-Wa) na ustawianiu zbieżności i nic - dalej problem istnieje. Chociaż magicy w ASO twierdzą , że wszystko jest ok.
                                                  Jedyne zmiany po tych wizytach to kierownica raz skręcona lekko w lewo, raz w prawo. Nigdy nie jest ustawiona centralnie na wprost - a samochód po ok. 100-150 m przy prędkości ok 110-120 Km/h już siedzi na poboczu. Co robić dalej? Gdzie i czego szukać?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...